Thursday 2 November 2017

Maailman Kauppa Järjestelmä In Kiinassa


Clintonin Kiinan Gaming World Trading Systemin osavaltio Hillary Clinton esitteli talouden puheessa perjantaina tasapuoliset toimintaedellytykset maailmankaupassa ja syyttäen sitä, mitä hän sanoi olevan Kiinan pyrkimys maailmanlaajuisen kauppajärjestelmän pelastamiseksi eduksi. Lopettaa puolueen halvaantumisen Washingtonissa talouspolitiikan suhteen. Clinton sanoi puheessaan New Yorkin talousklubille, että kaupan ja investointien edistäminen olisi suurempi osa Yhdysvaltojen diplomatiota. Mutta osoite ja myöhempi kysymys - ja vastausistunto sisälsivät Osa Kiinan jyrkästä hallintoa koskevasta kritiikistä Kiinan kauppapolitiikassa. Sihteeri sanoi, että Kiina on tietoisesti pitänyt valuutansa arvoa viennin lisäämiseksi, ja se on kasvattanut maailman historian suurinta kaupankäyntiaikaa, mikä ei ole pelkästään Yhdistyneiden Kansakuntien Se on paitsi markkinoiden vääristymiä, myös vientiemme kalliimpia, se alkaa vaikuttaa muihin maihin Samoin Yhdysvallat ei ole yksinään sanonut, että Kiinan on tasapainotettava tämän hiukkasmaisen arvonalennuksen politiikka, joka on hyvä viejilleen, mikä haittaa omia kansalaisia ​​monin tavoin, hän sanoi. Clinton puhui myötämielisesti senaatin hyväksymästä lainsäädännöstä aikaisemmin Viikkoa uhkaavat korkeampia tariffeja Kiinaa vastaan, mikäli valuuttakurssitasapaino jatkuu. Sihteeri vähätteli pelot joidenkin vastustajien pelosta, jonka kohtalo on epävarma edustajainhuoneessa, että se aiheuttaisi kauppasodan. En usko, että siinä on mitään vikaa, kun seisomme ja väittäisimme itseämme. En ymmärrä, että se johtaisi sellaiseen protektionismiin, johon oikeutetusti varoitat 1930-luvulta, hän sanoi Obaman hallinto on sanonut Senaatissa Schumerin laskusta. Mitä me tarvitsemme, jotta se olisi johdonmukainen kansainvälisten velvoitteiden kanssa, mukaan lukien WTO: n velvoitteet. Emme halua myöskään hyödyntää sitä. Clinton sanoi, että hän on kohdannut äskettäisiä ulkomaisia ​​matkustamia huolissaan liittoutuneiden kanssa siitä, Washington, joka aiheutti Yhdysvaltain hallituksen lähes kahden kuukauden takuun joukkovelkakirjalainasta. Mielestäni olemme tässä keskustelussa kotimaassa ja olen syvästi pahoillani siitä, koska en usko, että meillä on aikaa päästäksemme niin omiin poliittisiin argumentteihimme, hän sanoi. Sihteeri sanoi Yhdysvaltojen poliittisille puolueille ja Kauppayhteisön on rakennettava uudelleen joukkueen amerikkalainen henki, jolla ei ole varaa sanoissaan pysyä ahdistelemana ideologialla ja puolueellisuudella. WTO: N KAUPAN ORGANISAATIO. WTO: N PERUSPERIAATTEET Kauppajärjestelmän periaatteet. WTO-sopimukset ovat pitkiä ja monimutkaisia, koska ne ovat Laaja-alaiset lailliset tekstit, jotka käsittelevät maataloutta, tekstiiliä ja vaatteita, pankkialaa, televiestintää, julkishallintoa, teollisuusstandardeja ja tuoteturvallisuutta, elintarvikehuollon sääntelyä, henkistä omaisuutta ja paljon muuta. Mutta monet yksinkertaiset, kaikki nämä asiakirjat Nämä periaatteet ovat monenvälisen kauppajärjestelmän perusta. Tarkastele näitä periaatteita tarkemmin. Napsauta avataksesi kohteen Puu f Tai sivuston navigointi avautuu täällä, jos otat JavaScriptin käyttöön selaimessasi. 1 Suosituimmuuskohteluun liittyvä kansallinen monenkeskinen kohtelu, joka kohdistaa muitakin ihmisiä tasavertaisesti WTO-sopimusten mukaan maat eivät yleensä voi syrjiä kauppakumppaneitaan. Anna jollekulle erityinen suosikki, kuten alhaisempi tulli Ja teidän on tehtävä samoin kaikille muille WTO: n jäsenille. Tämä periaate tunnetaan suosituimmuuskohteluun perustuvana kansallisena kohtana (ks. Kohta box). On tärkeää, että se on tullitariffeja ja kauppaa koskevan yleissopimuksen GATT-sopimus, jolla säännellään tavarakauppaa, on myös etusijalla palvelukaupan yleissopimuksessa GATS 2 artiklassa ja teollis - ja tekijänoikeuksien kauppaan liittyvistä näkökohdista tehdyssä sopimuksessa TRIPS 4 artikla, vaikka jokaisessa sopimuksessa periaatetta käsitellään hieman eri tavalla. nämä kolme sopimusta koskevat kaikkia WTO: n kaikkia kolmea tärkeintä kauppaa. Jotkut poikkeukset ovat sallittuja. Esimerkiksi maat voivat perustaa vapaakauppasopimuksen, Jotka koskevat syrjiviä tavaroita ulkopuolisilta tavaroilta tai ne voivat antaa kehitysmaille erityistä pääsyä niiden markkinoille Tai maa voi korostaa esteitä sellaisia ​​tuotteita vastaan, joita pidetään kaupankäynnin kohteena epäoikeudenmukaisesti tietyistä maista Palveluissa maat ovat sallittuja, Rajoitetuissa olosuhteissa syrjintää. Mutta sopimukset sallivat vain nämä poikkeukset tiukoin edellytyksin Yleisesti ottaen MFN tarkoittaa, että aina kun maa alentaa kaupan esteitä tai avaa markkinoita, sen on tehtävä sama tavara tai palvelu kaikista sen Kauppakumppanit ovat rikkaita tai köyhiä, heikkoja tai vahvoja.2 Kansallinen kohtelu Ulkomaalaisten ja paikallisten asukkaiden kohtelu yhtä hyvin Tuodut ja paikallisesti tuotetut tavarat olisi kohdeltava samalla tavoin ainakin ulkomaisten tavaroiden markkinoille tulon jälkeen. Sama koskee ulkomaisia ​​ja kotimaisia ​​palveluja. ulkomaalaisille ja paikallisille tavaramerkeille, tekijänoikeuksille ja patenteille Tämä kansallinen kohtelu, joka antaa muille samanlaisen kohtelun kuin Kaikki omat kansalaiset löytyvät myös kaikista kolmesta tärkeimmästä WTO: n sopimuksesta GATT-sopimuksen GATT-sopimuksen 3 artiklaan ja TRIPS-sopimuksen 3 artiklaan, vaikka tätä periaatetta käsitellään jälleen kerran eri tavoin. Kansallinen kohtelu koskee vain tuotetta, palvelu tai henkisen omaisuuden kohde on tullut markkinoille Siksi tuontitullien kantaminen ei ole kansallisen kohtelun vastainen, vaikka paikallisesti tuotetuista tuotteista ei veloitettaisi vastaavaa veroa. Kaupan asteittainen lopettaminen neuvotellen takaisin alkuun. Esteet ovat yksi ilmeisimmistä keinoista kannustaa kauppaa. Näihin esteisiin kuuluvat tullit tai tariffit ja toimenpiteet, kuten tuontikieltoja tai kiintiöitä, jotka rajoittavat määriä valikoivasti. Ajoittain on myös keskusteltu muista asioista, kuten byrokratiasta ja valuuttakurssipolitiikasta. GATT: n luomisesta 1947-48 lähtien on ollut kahdeksan kauppaneuvottelukierrosta. Dohan kehitysohjelman mukaisesti yhdeksäs kierros on nyt Tällä tavoin keskityttiin alentamaan tullimaksuja maahan tuoduista tavaroista Neuvottelujen tuloksena 1990-luvun puoliväliin mennessä teollisuusmaat teollisuustuotteiden tariffikorot olivat laskeneet tasaisesti alle 4. Vaikka 1980-luvulla neuvottelut olivat laajentuneet Kattavat tavaroihin kohdistuvat tullien ulkopuoliset esteet ja uudet alueet, kuten palvelut ja henkinen omaisuus. Markkinoiden avaaminen voi olla hyödyllistä, mutta se edellyttää myös mukauttamista. WTO-sopimukset antavat maille mahdollisuuden ottaa käyttöön muutoksia vähitellen asteittaisen vapauttamisen avulla. Kehitysmaille annetaan yleensä pidempi Velvollisuutensa täyttäminen. Sitoutuminen ja läpinäkyvyys edistävät luotettavuutta. Toisinaan lupaus olla kaupan esteiden poistamiseksi voi olla yhtä tärkeä kuin lasku yksi, koska lupaus antaa yrityksille selkeämmän kuvan tulevista mahdollisuuksistaan ​​Vakautta ja ennustettavuutta investoinnit ovat rohkaistaan, työpaikkoja luodaan ja kuluttajat voivat täysin nauttia kilpailun valinnasta ja alhaisemmasta hinnasta S Monenvälinen kauppajärjestelmä on hallitusten pyrkimys tehdä liiketoimintaympäristöstä vakaa ja ennakoitavissa. Uruguayn kierros kasvatti sitoumuksia. Vuosien 1986-94 neuvottelujen aikana ja sen jälkeen sidotut tariffit. Nämä ovat tariffiarvoja, joten prosenttiosuuksia ei painoteta kaupan volyymien tai arvojen mukaan. WTO: ssa, kun maat sopivat avaavansa tavaroidensa tai palveluidensa markkinoita, ne sitovat sitoumuksiaan tavaroihin nähden, nämä sitoumukset ovat tullimaksujen enimmäismääriä. Maat verottavat tuontia hinnoilla, jotka ovat alhaisempia kuin sidotut määrät. Usein tällainen on kehitysmaissa. Kehittyneissä maissa tosiasiallisesti veloitetut hinnat ja sidotut hinnat ovat yleensä samat. Maa voi muuttaa sitoumuksiaan, mutta vasta neuvottelujen jälkeen kauppakumppanit, jotka voisivat merkitä sitä, että ne korvaisivat ne kaupan menettämisestä Uruguayn kierroksen monenvälisten kauppaneuvottelujen saavutuksista oli lisätä kaupan määrä sitovilla sitoumuksilla, ks. taulukko. Maataloudessa 100: sta tuotteesta on nyt sidottu hintoja. tämä on huomattavasti suurempi markkinaturvan kauppiaille ja sijoittajille. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta muilla tavoin Ell Yksi tapa on vähentää kiintiöiden käyttöä ja muita toimenpiteitä, joilla asetetaan rajoituksia kiintiöitä hallinnoivan tuonnin rajoihin, voi johtaa enemmän byrokratiaan ja epäoikeudenmukaisen toiminnan syytöksiin. Toinen on tehdä maakohtaisista kauppasäännöistä mahdollisimman selkeät ja julkiset. Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitukset julkistavat politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maassa tai ilmoittaessaan WTO: lle. Kansallisten kauppapolitiikkojen säännöllinen valvonta kauppapolitiikan arviointimekanismin avulla tarjoaa lisää keinoja edistää avoimuutta sekä kotimaassa että monenvälisellä tasolla. Mutta se ei ole täysin tarkka. Järjestelmä sallii tariffeja ja rajoitetuissa olosuhteissa muunlaista suojelua. Tarkemmin sanottuna sääntö on avoimille, oikeudenmukaisille ja vääristelemille kilpailulle. Syrjimättömyys ja kansallinen kohtelu on suunniteltu takaamaan oikeudenmukaiset kaupankäynnin edellytykset n polkumyynnillä tapahtuva polkumyynnillä tapahtuva viennin alittavuus markkinaosuuden ja tukien hankkimiseksi Kysymykset ovat monimutkaisia ​​ja säännöt pyrkivät määrittämään oikeudenmukaisen tai epäoikeudenmukaisen ja miten hallitukset voivat vastata erityisesti laskemalla tuontitulleja, jotka on laskettu korvaamaan epäoikeudenmukaisten Useissa muissa WTO-sopimuksissa pyritään tukemaan tasapuolista kilpailua maataloudessa, teollis - ja tekijänoikeuksissa ja palveluissa, esimerkiksi julkisia hankintoja koskevassa sopimuksessa monivuotinen sopimus, koska se allekirjoittaa vain muutamat WTO: n jäsenet, laajentaa kilpailusääntöjä tuhansille valtioille yhteisöjä monissa maissa jne. Edistetään kehitystä ja talousuudistusta takaisin alkuun. WTO-järjestelmä edesauttaa kehitystä Sitä vastoin kehitysmaat tarvitsevat joustavuutta niiden toteuttamishetkellä järjestelmän sopimusten täytäntöönpanemiseksi. Sopimukset itse perivät aiemmat jotka mahdollistavat erityistuen ja kaupan myönnytysten myöntämisen kehitysmaille Kolme neljäsosaa WTO: n jäsenistä ovat kehitysmaat ja siirtymät markkinatalouteen Uruguayn kierroksen seitsemän ja puolen vuoden aikana yli 60 näistä maista toteuttivat kaupan vapauttamisohjelmia itsenäisesti Samaan aikaan kehitysmaat ja siirtymätaloudet olivat paljon enemmän aktiivinen ja vaikutusvaltainen Uruguayn kierroksen neuvotteluissa kuin edellisellä kierroksella, ja ne ovat vieläkin enemmän nykyisessä Dohan kehitysohjelmassa. Uruguayn kierroksen lopussa kehitysmaat olivat valmiita ottamaan suurimman osan velvoitteista, joita tarvitaan Kehitysmaat mutta sopimukset antoivat heille siirtymäkausia sopeutumaan entistä tuntemattomammiin ja ehkä vaikeisiin WTO: n määräyksiin erityisesti köyhimmille ja vähiten kehittyneille maille. Päätöksessä hyväksytty ministeriön päätös sanoo, että parempien maiden olisi nopeutettava ja panee merkille vähiten kehittyneiden maiden viemien tavaroiden markkinoille pääsyä koskevat sitoumukset ks tekninen tuki heille hiljattain Kehittyneet maat ovat alkaneet sallia tullittoman ja kiintiötöntä tuontia lähes kaikille vähiten kehittyneistä maista tulevista tuotteista. WTO: n ja sen jäsenten keskuudessa on vielä meneillään oppimisprosessi. Nykyinen Dohan kehitysohjelma sisältää kehitysmaiden huolen vaikeuksista, joita he kohtaavat Uruguayn kierroksen sopimusten toteuttamisessa. Kauppajärjestelmän olisi oltava syrjimättömyyttä lukuun ottamatta maata, joka ei saisi syrjiä kauppakumppaneitaan, mikä antaa heille yhdenvertaisen edun mukaisen maan tai MFN: n aseman. Ei saa syrjiä sen omia ja ulkomaisia ​​tuotteita, palveluita tai kansalaisia, jotka tarjoavat heille kansallista kohtelua. Neuvotteluihin päästyneitä parempia esteitä. Ennustettavissa olevat ulkomaiset yritykset, sijoittajat ja hallitukset olisivat vakuuttuneita siitä, että kaupan esteitä, kuten tulleja ja muita kuin tulleja koskevia esteitä, ei pitäisi lisätä mielivaltaisesti WTO: ssa sitovat tariffimäärät ja markkinoiden avaamista koskevat sitoumukset Enemmän kilpailukykyisiä, jotka vähentävät epäoikeudenmukaisia ​​käytäntöjä, kuten vientitukia ja polkumyyntituotteita alhaisempina kustannuksin markkinaosuuden saavuttamiseksi, hyödyttävät vähemmän kehittyneitä maita antaen heille enemmän aikaa sopeuttamiseen, joustavuuteen ja erityisiin etuoikeuksiin. Tämä kuulostaa ristiriidalta. , Mutta WTO: ssa se tarkoittaa tosiasiassa syrjimättömyyttä, joka kohtelee lähes yhtä hyvin kaikkia. Näin tapahtuu Jokainen jäsen kohtelee kaikkia muita jäseniä yhtä hyvin suosituiksi kauppakumppaneiksi Jos maa parantaa etuja, jotka se antaa yhdelle kauppakumppanille, se on Että kaikki muut WTO: n jäsenet saisivat parhaan mahdollisen kohtelun. Kaikkien muiden suosituimpien maiden suosiminen on suositeltavaa. Suurin suosituimmuuskohtelu MFN-status ei aina tarkoita yhtäläistä kohtelua Ensimmäiset kahdenväliset MFN-sopimukset perustivat yksinoikeudellisia klubeja maan suosituimmista kaupankäynnistä kumppanit GATT-sopimuksessa ja nyt WTO: ssa MFN-klubi ei ole enää yksinomainen MFN-periaate varmistaa, että kukin maa kohtelee yli 140 jäsentä Mutta on joitain poikkeuksia. WORLD TRADE ORGANIZATION. Let aluksi sanomalla, kuinka tyytyväinen olen Kiinassa niin tärkeässä kohdassa neuvotteluissa Kiinan liittymisestä Maailman kauppajärjestöön Vuodesta nyt katsomme Tällä kertaa maailmanlaajuisen talousjärjestelmän evoluutiota varten. On olemassa yksinkertainen todellisuus, joka on nykyisten neuvottelujen ytimessä ja todellisten haasteiden asettamisessa, kun me kaikki kohtaamme todellisuuden, että Kiina on jo johtava voima yhä enemmän Maailman toisistaan ​​riippuvainen maailmantalous Kiinassa tarvitaan yhä enemmän WTO: n mahdollisuuksia ja turvallisuutta täyttääkseen valtavat mahdollisuudet kasvuun ja kehitykseen. WTO tarvitsee yhä enemmän Kiinaa täysipainoisena ja aktiivisena jäsenenä, joka on todella universaali järjestelmä. Tämä todellisuus korostaa pelkkää voimaa Kiinan nousu maailmassa Viimeisen vuosikymmenen aikana tuotanto on kasvanut keskimäärin 10 prosenttia vuodessa, kun taas tavaroiden vientimäärät ovat kasvaneet yhä nopeammin 15 prosenttia Kiinassa vuosikymmenien aikana Kiinan kauppatavaroiden vienti on kasvanut yli kaksikymmentä kertaa ja saavutti viime vuonna Yhdysvalloissa 151 miljardia euroa. Kiina on jo viidenneksi suurin kaupankäynnin teho ja toiseksi suurin ulkomaisten investointien vastaanottaja. Kiinan talous muodostaa 5-10 prosenttia maailmanlaajuisesta tuotannosta riippuen kansallisen tuotannon laskentamenetelmästä. Kiinan talous laajenee tulevaisuuteen, samoin myös siteet maailmantalouteen. Vientimarkkinoiden riippuvuus kasvaa edelleen nopeasti , Eikä pelkästään työvoimavaltaisille tuotteille, kuten jalkineille ja leluille, mutta korkeamman teknologian tavaroille ja palveluille, jotka kasvavat osalla Kiinan tuotannosta, kun se nousee tuotantotikkaan. Tuonti kasvaa myös osittain polttoaineeksi edelleen teollistumista ja nykyaikaistamista , mutta myös vastauksena kulutuskysymyksiin. Ja ulospäin suuntautuva ja ulospäin suuntautuva investointi herättävät Kiinan yhä syvemmälle maailmanlaajuiseen rahoitusjärjestelmään. että Kiinan nykyaikaistaminen vaatii noin 100 miljardin Yhdysvaltain dollarin laitteiden ja teknologian tuonnin vuosittain ja infrastruktuurimenot kuluvan vuosikymmenen jälkipuoliskolla voivat olla noin 250 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Tämä ei tarkoita myös energian, mineraalivarojen, elintarvikkeiden Ja maataloustuotannosta, jota Kiinan talouden koosta ja voimavaroista huolimatta ei voida tyydyttää pelkästään kotimaisella tuotannolla. Tärkeintä on, että Kiina siirtyy globalisaatioprosessin ytimelle, ja sekä Kiina että muut maat hyötyvät Se Elämme maailmassa, jossa teknologia, pääoma ja kauppa liikkuvat yhä vapaammin, kun vanhat taloudelliset välineet ovat menettäneet rajansa ja jossa taloudellinen vahvuus ja turvallisuus riippuvat yhä enemmän talouden avoimuudesta ja integraatiosta Kiinassa kasvun ja nykyaikaistamisen tiellä on myös polku Tämä globalisaatioprosessi ei päinvastaista - se nopeuttaa koko maailmassa talouden ja teknologian voimat hajottavat seiniä, ylittävät rajat ja yhdistävät yhteen maailmantalouden 20. vuosisadan lopulla uudet mahdollisuutemme ja haasteet - kaupassa, taloustieteessä ja kansainvälisen politiikan kaikilla osa-alueilla - syntyvät maailmamme liikkuvista Tiiviimpi yhteenkuuluvuus, ei erillään toisistaan ​​Keskinäisen riippuvuuden syventäminen on Kiinan ja maailman keskeinen todellisuus Keskinäisen riippuvuuden hallinta on yhteinen vastuu. Keskeinen askel tämän keskinäisen riippuvuuden loppuun saattamiseksi on saada Kiina monenväliseen kauppajärjestelmään Kiinan taloudelliset suhteet maailmaan ovat yksinkertaisesti liian Suuri ja liian perustavanlaatuinen hallita tehokkaasti mielivaltaisten, siirtyvien ja epävakaiden kahdenvälisten kauppasarjojen kautta. Kiina on paras johdonmukainen johdonmukainen ja johdonmukainen kansainvälinen kauppapolitiikka sääntöjen mukaisen monenvälisen järjestelmän sisällä. Samoin Kiina, kuten kaikki muut maat pystyvät parhaiten hallinnoimaan kasvavaa taloudellista suhteitaan maailmaan oikeuksien ja ob Lupaukset, joista sovitaan yksimielisesti ja jotka heijastuvat täytäntöönpanokelpoisiin sääntöihin ja tieteenaloihin. Tämä on ainoa keino vastustaa kahdenvälisiä pakotteita tai uhkia yksipuolisista toimista. Se on myös ainoa keino ylläpitää ja edistää kotimaista talousuudistusta tietäen, että Kiinan pyrkimyksiä tähän suuntaan sovitetaan yhteen Sen WTO: n jäseniin kuuluvat WTO: n jäsenet, joilla on samoja velvoitteita kuin WTO-sopimuksissa. WTO: n tekeminen merkitsee sitovia velvoitteita tuontipolitiikan osalta - velvoitteet, jotka edellyttävät Kiinan kauppapolitiikan mukauttamista ja useimmissa tapauksissa taloudellisia Mutta Kiina puolestaan ​​hyötyy sen laajentamisesta kaikkiin eduihin, joista on neuvoteltu WTO: n 130 jäsenten kesken. Se voi viedä tuotteitaan ja palvelujaan muiden WTO: n jäsenten markkinoilla Uruguayn kierroksella neuvoteltuihin velvoitteisiin ja sitoumuksiin - tämä koskee tariffien sitomisia, jotka hyödyttävät lähes 100 prosenttia Kiinan viennistä teollisuusmaiden tuotteita teollisuusmaille, ja lähes puolet näistä tuotteista on verovapaata kohtelua. Nämä valtavat markkinoillepääsymahdollisuudet tuetaan ja vahvistetaan kahdella suosituimmuuskohteluperiaatteella ja syrjimättömyydellä. Tärkeää on, Kiina käyttää monenvälistä foorumia kauppapoliittisten ongelmien käsittelemiseksi WTO: n kumppaneidensa kanssa ja tarvittaessa sitovaan riitojenratkaisumenettelyyn, jos sen oikeudet ovat heikentyneet. Tämä suuremman turvallisuuden taso hyödyttää Kiinaa valtavasti - kannustaa entistä suurempaan luottamukseen ja houkuttelee entistä suurempia investointeja. Kiinassa on kolmas tärkeä syy osallistua monenväliseen järjestelmään. Vain järjestelmän sisällä Kiina voi osallistua 2000-luvun kauppasääntöjen kirjoittamiseen. Se on ennennäkemätön joukko oikeuksia ja velvollisuuksia, joita kansainvälisesti neuvotellaan yksimielisyys. Monenvälisen järjestelmän kestävä voima on sen kyky kehittyä vuonna 1994 Ylsi GATTin Uruguayn kierroksen, joka oli tuolloin kunnianhimoisin ja kauaskantoinen sopimus kansainvälisen talousjärjestelmän viidenkymmenen vuoden historiassa. Kolmen vuoden kuluttua olemme siirtyneet neuvottelemaan polkuja rikkovista sopimuksista, joilla vapautetaan Maailmanlaajuisen tietoliikenneteollisuuden ja tietotekniikkatuotteiden kauppaa koskevien tariffien poistamisesta - joiden yhteenlaskettu arvo on noin 1 biljoonaa Yhdysvaltain dollaria vastaava maatalouden, autojen ja tekstiilien maailmanlaajuisen kaupan yhdistelmällä. Niiden arvo ylittää kaupan arvot avaamalla tiedon saatavuutta , Viestinnän ja niiden teknologian avulla avaamme pääsyn uusimman vuosisadan tärkeimpiin raaka-aineisiin. Tämä on erittäin tärkeä kaikkien muiden talouksien kehityksen ja kilpailukyvyn kannalta, etenkin Kiinassa. Meillä on joka merkki siitä, että voimme myös tehdä monenvälinen rahoituspalveluja koskeva sopimus tämän vuoden loppuun mennessä - toinen alue, jolla käymme kauppaa tulevaisuuteen. Tämä ei tarkoita mitään WTO-neuvottelut maataloudesta, palveluista ja muilta aloilta, jotka jatkavat kolmen vuoden kuluttua. Ulospäin suuntautuneella Kiinalla ei ole varaa pysyä sivussa, kun taas toiset kirjoittavat pelin säännöt. Kiinassa, jolla on kasvavia vientikysymyksiä, ei ole varaa jättää ilman turvallisuuden varmistaminen ja laajentaminen maailmanlaajuisille markkinoille - turvallisuus, jota vain monenvälinen järjestelmä tarjoaa Ja ehkä tärkein, teknologian ja nykyaikaistamisen edellyttämä Kiina ei voi jäädä maailmanlaajuisen nopean tahdon taakse - etenkin aloilla kuten tietotekniikka, televiestintä tai jotka ovat uuden talouden keskeisiä elementtejä. Kiinan taloudellinen menestys on toistaiseksi suoraan sidoksissa sen vaikuttaviin kotimaisiin uudistuksiin, mukaan lukien kaupan ja investointien vapauttaminen. Kiina on jo hyötynyt liittymisensä yhteydessä tarjotuista yksipuolisista tullinalennuksista Neuvottelut yksi tutkimus tuo voitot 22 miljardin Yhdysvaltain dollariin Mutta tämä ei ole loppua t Tieliikenne WTO: n sääntöjen perusteella ja WTO: n muiden kumppaneiden hyväksi saadut edut voisivat osoittautua suurimmaksi kannustimiksi Kiinan talouskasvulle ja laajentamiselle maailmanlaajuiselle taloudelle. Että liittyminen WTO: hon on yksinkertainen askel Vasta päinvastoin Mutta monet muut maat, jotka jo ovat WTO: n jäseniä, jakavat verrattavissa olevan kehitystason Kiinan kanssa. He ovat allekirjoittaneet oikeutensa ja velvollisuutensa ja hyötyvät siitä. Muut ehdokasvaltiot näyttävät myös he ovat tehneet saman valinnan. WTO: n vetovoima on juuri sen oikeuksien ja velvoitteiden vahvuus ja johdonmukaisuus - jota jatkamme laajentamalla ja syventämällä globaalin talouden laajentumista ja integraatiota viisikymmentä vuotta sitten keskityttiin vain tullitariffeja ja muita rajatyöntekijöitä koskevia sääntöjä WTO: n säännöt ulottuvat hyvin rajojen sisäpuolelle ja kattavat tekniset standardit, palvelut, henkinen omaisuus, kauppaan liittyvät Ja monet muut talouspolitiikat, joita pidettiin kerran kotimaisina. Viisi vuotta sitten lähes kaikki GATTin jäsenet olivat nykyisten 130 WTO: n jäsenmaiden teollistuneesta maailmasta, kahdeksankymmentä prosenttia kehitysmaista tai siirtymätalousmaista. säännöt ja jäsenyyden monimuotoisuus, WTO: n heikkeneminen on vahvistanut sitä. Siirtymässä laajempaan osallistumiseen olemme tehneet enemmän kuin uuden säännön lisääminen täällä tai uusi jäsen siellä. Olemme luoneet laajenevan verkon, joka yhdistää sidokset ja vastuut - järjestelmä, joka kasvaa elintärkeämmäksi kaikille kaupankäynnin kohteille, koska se kasvaa voimakkaammin. Tämä johtuu siitä, että Kiinan liittyminen WTO: hon muuttaa perusteellisesti maailmanlaajuisten taloussuhteiden tulevaa kehitystä ja suuntaa. Meidän on saatava prosessit oikein. Kiina on liian suuri ja tärkeä taloudellinen toimija - ja sen liittyminen WTO: hon vaikuttaa liian suuresti järjestelmään - näiden neuvottelujen vaarantumiseen. Viime aikoina olemme nähneet tärkeitä merkkejä Momentti ja luova joustavuus, joita olemme äskettäin nähneet näissä neuvotteluissa - vaikeilla aloilla, kuten kaupankäynnin oikeudet, syrjimättömyys, ei-tariffaariset esteet, valtion kaupankäynti, investoinnit ja immateriaalioikeus, kun neuvottelijat ovat edistyneet merkittävästi etenkin viime kuukausina. edistyminen olisi ollut mahdollista ilman tärkeitä - jos aikaa vievää - teknistä pohjaa, jonka kaikki neuvottelukumppanit ovat luoneet viimeisen vuosikymmenen aikana. Mutta mikä todella ajaa tätä prosessia eteenpäin, on yhteinen tunnustus menestyksekkäistä palkinnoista. tarkoituksenamme ei ole aliarvioida meidän edessämme olevaa työtä, varsinkin kun lähestymme seuraavaa neuvottelukokousta, joka on suunniteltu tämän vuoden toukokuussa. Kuten kaikki neuvottelut, suurin osa tärkeästä työstä - ja vaikeimmista kysymyksistä - on jätetty loppuun. Minun tarkoitus on pikemminkin kehottaa kaikki haluavat kaksinkertaistaa ponnistelunsa - ja laajentaa mielikuvitustaan ​​- nyt kun voimme väittää tulevan lopulliseen vaiheeseen D on kipeästi edennyt laajasti yhteinen tarve Kiireellisissä kysymyksissä on edelleen keskeisiä kysymyksiä, jotka liittyvät WTO: hon liittymisehtoihin. Yhtä tärkeää on kahdenväliset liittymisneuvottelut Kiinan tärkeimpien kauppakumppaneiden kanssa, jotka, kuten tiedätte, ovat Kriittinen ja olennainen osa menestyksekkäitä neuvotteluja Jälleen kerran meidän on muistettava, että Kiinan asema viidennestä maailman viejänä vahvistaa tarvetta, että sen omat markkinat ovat muiden ulottuvilla. Nämä ovat kaikki tärkeitä kysymyksiä, jotka on ratkaistava kaikkien tyytyväisyyteen Ennen kuin Kiinaa voidaan saattaa WTO: hun. Kiinan liittymisprosessin aikana GATTin WTO-sihteeristö on ollut valmis helpottamaan neuvotteluja ja antamaan apua, jota mahdollisesti tarvitaan kaikilla mahdollisilla aloilla. Tarvitsemme tuskin lisää, että tämän sitoumuksen Sihteeristö on yhtä tukevaa kuin lähestymistapa liittymisprosessin loppuvaiheessa. Tulevat haasteet eivät muuta perustietämystä, jota ei Kiinan talous - ja kauppasuhteiden näkökulma on helpompi käsitellä monenvälisen järjestelmän ulkopuolella. Päinvastoin, kaikki olisi vaikeampaa, sillä Kiinalla ja sen kumppaneilla olisi mielivaltaisempaa, syrjivämpää ja voimaperäisempää. Kukaan ei halua tällaista skenaariota. Kansainvälinen keskustelu maailmanlaajuistumisesta ilmentää tätä viimeistä asiaa Ilmeisesti tai nimenomaan, Kiina siirtyy keskustelun ydinkeskusteluun Ihmettä ei ole, että liittymisneuvottelut ovat olleet niin kauan ja niin monimutkaisia. Ihmettelen, että tämä valtava maa on tähän mennessä muuttanut globaalin talouden valtavirtaan niin lyhyessä ajassa. Seinät, jotka jakoivat meidät, putoavat, mutta jotkut näkevät edelleen eroja ja eroja sen sijaan, että meillä on yhteisiä etuja. Globalisaatio on maailman kutomaa, kuten koskaan ennen, mutta se on maailman eri kulttuurit, erilaiset järjestelmät ja erilaiset kehitystasot. Keskinäinen riippuvuus vaatii, että kunnioitamme ainutlaatuisia kulttuureitamme ja sivilisaatioitamme. vaatii, että löydämme yhteisiä ratkaisuja yhteisiin ongelmiimme. Näihin kuuluvat Kiinan tärkeimpien kauppakumppaneiden huolet sen pysyvistä kaupan ylijäämistä. Yhtä lailla maailman on ymmärrettävä valtava haaste, jolla Kiina joutuu muuttamaan nykyaikaisen ja kilpailukykyisen yhteiskunnan - ja kaikki Vuosikymmenien aikana Kiina ei ole yksin tekemässä tätä uudelleenjärjestelyä. Globalisaatio velvoittaa kaikki pienet tai suuret kansat, rikas tai köyhä, osallistumaan jatkuvaan sopeuttamisprosessiin enemmän kuin koskaan ennen, maailman ongelmat ovat Kiinan ongelmat ja Kiinan ongelmat tulevat maailmaan s. Ye dramaattisen muutoksen maailma on myös dramaattisten mahdollisuuksien maailma Kiinan elintaso on kaksinkertaistunut viimeisen vuosikymmenen aikana ja epäilemättä kaksinkertaistuu ja kolminkertaistuu Uudet mahdollisuudet avautuvat kiinalaisille työntekijöitä ja kiinalaisia ​​yrittäjiä Uusia valintoja avautuu kiinalaisille kuluttajille Ja tästä taloudellisesta avautumisesta tulee uutta toivoa, jonka haluaisin todeta Että todelliset kustannukset jäävät kiinni ovien sulkemiseen, rakenneuudistusprosessin hidastumiseen ja julkisten rakenteiden tehottomuuteen. Mikä on totta, että Kiina on totta maailmalle. Maailmantalous voi helposti kaksinkertaistaa 2020, kasvattamalla maailmanlaajuista elintasoa lähes kahdella kolmasosalla - maailman historian suurin edistysaskel Teknologia ja viestintä tekevät yhteen toisiinsa liittyvän planeettamme, levittävät taloudellisen ja sosiaalisen edistyksen välineitä ja tasaavat ihmisen tilan. , Ei pelkästään talouksien vaan ihmisten välillä, ja meillä on yhteinen etu hyvinvoinnille ja rauhalle. Meidän on oltava selvillä siitä, mikä on vaarassa Kiinan pääsy maailmankauppajärjestelmään on enemmän kuin kaupankäynti. maailmantalouden vetäjänä Ja on kyse maailmantalouden ja globaalin yhteisön tulevasta suuntauksesta. Aloitin sanomalla, että olemme Kiinan välisissä suhteissa käännekohta Maailma Yksi niistä historiallisista hetkeistä, jotka tulevat mutta harvoin, kun valintoja, jotka muokkaamme tapahtumien kulkua vuosia ja jopa vuosikymmeniä eteenpäin Kylmän sodan maisemaa on pyyhitty pois historiallisesta maanjäristyksestä Seuraavan aikakauden globalisaatiosta ei ole vielä muotoilua Meillä on ainutlaatuinen mahdollisuus - vuosien ja vuosisatojen välillä - luoda uudenlaisen kansainvälisen järjestelmän perusta, joka tarjoaa parhaan mahdollisuuden kestävään maailman vaurauteen ja rauhaan Ensimmäistä kertaa meillä on käsityksemme mahdollisuus luoda universaali järjestelmä, joka perustuu yksimielisesti hyväksyttyihin oikeuksiin ja velvollisuuksiin ja velvoittaa kaikkia sen jäseniä. Toistan - Kiinan menestyksekäs integraatio maailmantalouteen on avain monille kansainvälisille haasteille, joita kohtaamme. tarvitsemme luovuutta tulevina päivinä Tarvitsemme ratkaisua Ja tarvitsemme näkemystä Vaihto muuttuu, pidämmekö meistä vai ei. Voimme joko harjoittaa sitä positiivisesti ja ohjata sitä positiivisiksi tai välttää Meidän vaarallamme valinta on meille selvää. Olen tullut Kiinaan, ei neuvottelijana vaan mielenkiintoisena miehenä - auttamaan rakentamaan aidosti maailmanlaajuista kauppajärjestelmää, Ensimmäisellä vuosisadalla jätän viestin, että Kiinan on oltava tämän järjestelmän keskeinen pilari - muuten vaarana on uuden vuosisadan rakentaminen taloudellisen epävakauden perustalle ja vielä epävarmemmalle rauhalle. Olen varma, että Kiina tuo yhtä suuren näkökulman Tähän tehtävään.

No comments:

Post a Comment